Notícies. Dallibres rep el prestigiós premi One Show

Figueres, 13 de juny de 2007

Es tracta del catàleg de l’exposició temporal celebrada al Castell de Púbol l’any 2005, coincidint amb l’Any del Llibre i la Lectura i que presentava les diferents maneres en què Dalí i Gala van interactuar amb el món del llibre. Va ser publicat per DAS (Distribucions d’Art Surrealista), la filial de la Fundació Dalí dedicada a l’edició de catàlegs i al desenvolupament de productes de marxandatge cultural. El llibre és un recull de l’extensa biblioteca del genial artista conservada al Centre d’Estudis Dalinians de la Fundació Gala-Salvador Dalí. Molts dels títols que la integren són plens d’anotacions, dibuixos i collages realitzats per Dalí. El disseny mostra de la millor manera possible algunes d’aquestes planes a tamany real. Talment com si es tractés d’un llibre dins un altre llibre.
Dallibres ha estat guardonat amb un prestigiós premi del Club One Show de Nova York (EUA) en el qual han participat 17.223 treballs de 62 països diferents. El guardó serà recollit pels dissenyadors el proper 12 de juliol. Montse Aguer ha explicat que aquesta publicació s’emmarca dins de la trilogia de catàlegs de les exposicions temporals de Púbol celebrades als anys 2003, 2004 i 2005. La primera sobre el Dalí grafista, la segona sobre el Dalí il·lustrador per una edició del Quixot. Àlex Gifreu ha recordat que la primera exposició de Púbol va tenir lloc l’any 2002 i va explorar l’impacte de l’obra gaudiniana en Dalí.
Jordi Nicolau ha felicitat els dissenyadors i ha manifestat l’honor que representa per l’Obra Social de “la Caixa” anar de la mà de marques com Dalí i Fundació Gala-Salvador Dalí. L’entitat patrocina l’edició dels catàlegs d’exposicions i el cartell del Teatre-Museu Dalí de Nit.
Sobre els premis One Show
One Club és la més famosa i prestigiosa organització no lucrativa del món dedicada al reconeixement i promoció dels millors treballs anuals dins el camp de la publicitat i el disseny. Fundat al 1975 i amb seu a Nova York, One Club organitza tres premis anuals: One Show, One Show Design i el One Show Interactive que culminen en la cerimònia de lliurament de premis a Nova York.
A part de la promoció professional, One Show destina recursos al coneixement i la promoció de les noves generacions de dissenyadors i publicistes a través de l’organització d’exposicions, taules rodones, conferències, tallers especialitzats, publicacions, etc. One Club produeix publicacions com el prestigiós Quaterly One o One Show Annuals.
Sobre BIS]
Bis] està format per un equip de sis dissenyadors encapçalat per Àlex Gifreu (Maó, 1971), director del projecte guardonat, i Pere Álvaro (Palafrugell, 1967). L’estudi, fundat l’any 1996 i establert a Figueres i Barcelona, basa la majoria dels seus projectes  en la indústria cultural tant per al mercat intern com extern. Àlex Gifreu ha assenyalat que el catàleg Dallibres ja va rebre dos premis estatals: el diploma Daniel Gil de Diseño Editorial i el LAUS. Pere Álvaro ha destacat la sortosa coincidència que un premi internacional hagi anat a raure a la ciutat que va veure néixer el protagonista de la publicació premiada, Salvador Dalí.

Veure totes les notícies

Presentació del premi sota la cúpula Presentació del premi sota la cúpula

Continguts relacionats

Premsa