Notícies. Cicle de conferències entorn al Crist de Dalí

Figueres, novembre de 2023

Amb motiu de l’exposició Dalí. El Crist de Portlligat, la Fundació Dalí ha organitzat un cicle de conferències titulat L’art de la pintura. El Crist.

Se celebraran els dijous 9, 16, 23 i 30 de novembre a les 19:30h sota la cúpula del Teatre-Museu Dalí, FIGUERES. L'accés és gratuït i no cal reservar.

A continuació se’n llisten els continguts:

9 novembre 2023

El Crist, una imatge visible? - Montse Aguer, directora dels museus Dalí

El Crist s'inscriu dins d'un surrealisme espiritualitzat, oníric, també místic nuclear. En una perspectiva sorprenent, zenital, Dalí plasma la figura del Crist, el Salvador, contemplant la terra, en aquest cas el seu paisatge concret i etern, Portlligat. La utilització de la fotografia i un procés de creació lent i elaborat donen pas a una de les obres més emblemàtiques de Dalí. És una pintura bella, enigmàtica, que ens planteja interrogants i que a mesura que l'observem ens mostra diferents possibilitats d'interpretació.

16 novembre 2023

Mística nuclear. Dalí i Teresa de Jesús - Carme Ruizs sots-directora de Col·leccions i Exposicions de la Fundació Dalí

Dalí s'inspira en els poetes místics espanyols, Joan de la Creu i Teresa de Jesús, tant des del punt de vista figuratiu com de pensament en l'etapa mística nuclear. El pintor, al Manifest místic, parla de l'èxtasi prenent com a model la santa d'Àvila. A partir d'aquesta publicació, plantegem un recorregut per l'obra de l'artista per mostrar la importància del pensament de Santa Teresa no només en l'etapa mística nuclear, sinó en el conjunt de la seva obra.

23 novembre 2023

De la idea a la pintura. El procés de treball de Dalí - Irene Civil, cap del departament de Conservació i Restauració i Laura Feliz, conservadora-restauradora d'obra d'art sobre paper de la Fundació Dalí

La Fundació Dalí conserva una gran col·lecció de material preparatori per a pintures i projectes diversos de Salvador Dalí, des de quaderns de dibuix, dibuixos i fotografies, fins a làmines plàstiques i retalls de llibres, entre d'altres. Aquest tipus de materials previs a l'obra final són de caràcter efímer i són descartats una vegada han acomplert la seva funció, la qual cosa fa molt valuosa la nostra col·lecció per a conèixer el mètode de treball de Dalí per executar les seves obres com per exemple El Crist.

30 novembre 2023

La importància de la il·luminació en una exposició. El Crist de Salvador Dalí - Eva Sanahuja, cap de projectes d’ERCO, patrocinadors de l’exposició

La il·luminació  de l'obra pictòrica ha de posar de relleu allò que volem que es percebi  i les sensacions que volem transmetre. Mitjançant diverses tècniques, podem mostrar, integrar o emfatitzar, sempre preservant i revigoritzant l'art. La llum pot harmonitzar evitant crear jerarquies visuals o pot centrar l'atenció en l'obra dins de l'espai, com en el cas d'El Crist de Dalí. La llum dirigeix la mirada cap al punt de fuga del quadre, i estableixi un joc de llums i ombres que dota l'obra d'un volum escultòric i de misteri, creant un efecte escenogràfic i enigmàtic.

Veure totes les notícies

Cartell del cicle de conferències Cartell del cicle de conferències

Premsa

Més informació a comunicacio(ELIMINAR)@fundaciodali.org