Notícies. Publicades les adquisicions d'obra de Dalí

Madrid, 25 de setembre de 2007

El conjunt està format per 295 peces, valorades en 60 milions d’Euros aproximadament.

El llibre conté una presentació del que ha estat president de la Fundació Dalí durant aquests quinze anys, Ramon Boixadós, on assenyala: “amb aquesta publicació volem donar a conèixer les obres de Salvador Dalí adquirides per la Fundació Gala-Salvador Dalí des de l’any 1991 fins al 2006; obres que han enriquit en gran manera l’última i gran creació daliniana: el Teatre-Museu Dalí de Figueres. Aquestes adquisicions han estat fetes únicament i exclusivament amb fons generats per la pròpia Fundació, sense cap tipus d’ajut extern.

Darrera cada adquisició hi ha un procés de recerca –científica i financera-, un equip humà, uns Patrons que han d’assumir la responsabilitat i la importància de la compra, i sobretot, la gran satisfacció que suposa completar i millorar una col•lecció única, la de Salvador Dalí.

Des de la compra de la primera tela, Apoteosis del dòlar, fins a l’adquisició de les joies de l’antiga col•lecció Owen Cheatham i els nombrosos olis de l’època surrealista, podem afirmar que sense visitar el Teatre-Museu Dalí (i la casa de Portlligat i el Castell de Púbol) no es pot conèixer ni entendre l’obra i figura de l’artista. El Dalí surrealista és ara ben present al seu museu. També el Dalí dissenyador de joies, el dibuixant, l’escriptor, l’escenògraf, el cineasta.

En aquesta tasca d’adquisició d’obra, persistent i constant en aquests quinze anys, és a la que dediquem gran part dels nostres esforços i hem assolit un gran èxit, conseqüència i resultat d’una gestió eficient, dinàmica, compromesa, innovadora. I d’una clara voluntat d’internacionalització de l’obra de l’artista. Aquesta política d’adquisicions ens permet tenir una magnífica presència de l’obra de Salvador Dalí al seu museu de Figueres, però també ser presents a Japó, a la Xina i a Taiwan, a Itàlia, a Grècia, als Estats Units, a la Gran Bretanya, a Finlàndia, a Suècia, a França, i a molts altres països, ja sigui amb préstecs puntuals o amb exposicions antològiques que assoleixen rècords de visitants”.