Notícies. Signatura del conveni entre l’ONCE i la Fundació Gala-Salvador Dalí

Barcelona, 31 de gener de 2011

Gràcies al conveni signat avui entre l’ONCE i la Fundació Gala-Salvador Dalí es duran a terme projectes i programes específics com ara l’organització de visites guiades adaptades per tal de faciliar l’accés de les persones cegues i discapacitades visuals al Castell Gala Dalí de Púbol, al Teatre-museu Dalí de Figueres i a la Casa-museu de Portlligat. I també s’impartiran cursos de formació, organitzats per l’ONCE, sobre tècniques d’acompanyament a les persones amb ceguesa o deficiència visual dirigits al personal de la Fundació Gala-Salvador Dalí.
Ambdues institucions avancen així en un camí que va més enllà de l’eliminació de barreres arquitectòniques i té com a objectiu principal fer més accessible l’univers dalinià a les persones cegues i discapacitades visuals.
L’acte de signatura entre la Delegada Territorial de l’ONCE a Catalunya, Teresa Palahí i el Secretari General de la Fundació Gala-Salvador Dalí, Lluís Peñuelas ha tingut lloc avui dilluns 31 de gener, a les 12.30 hores a la seu de l’ONCE (Sepúlveda, 1 – 08015 Barcelona).
“És un honor signar aquest conveni i també una necessitat. La Fundació té com a voluntat que els nostres espais restin oberts a la societat i siguin accessibles a tots els col:lectius. Farem tot el possible perquè les persones cegues estiguin als nostres museus com a casa seva”, ha afirmat Lluís Peñuelas, Secretari General de la Fundació Gala-Salvador. I ha afegit: “És un primer pas. Volem que tota l’obra de Dali, especialment la literària, també sigui accessible”.

“Aplaudim el privilegi que l’univers dalinià s’acosti a les persones cegues i deficients visuals. Així podrem conèixer de més a prop l’obra d’un artista únic al món, primer a Púbol i després a la resta d’espais museístics de la Fundació. És un signe de normalitat que el nostre col·lectiu tingui accés a la cultura. Ens iguala i ens fa més lliures” ha afirmat Teresa Palahí, delegada territorial de l’ONCE a Catalunya.

Més de 130.000 treballadors

L’ONCE té més de 70.000 afiliats, genera quasi 130.000 llocs de treball directes i indirectes a Espanya (100.000 dels quals estan ocupats per persones amb discapacitat) i té més de 21.000 venedors, tots amb discapacitat. A Catalunya són més de 10.000 els seus afiliats i el col·lectiu de l’ONCE i la seva Fundació supera les 15.000 persones. A Catalunya el cupó ha donat ocupació a prop de 3.300 persones durant el darrer any.

Conservar i difondre el patrimoni cultural de Salvador Dalí

La Fundació Gala-Salvador Dalí és una entitat privada sense ànim de lucre  creada per Salvador Dalí per gestionar els Museus Dalí i gran part del seu llegat artístic, literari i moral. Realitza un ampli ventall d’activitats nacionals i internacionals de caràcter expositiu, de conservació, investigació, divulgació i protecció del patrimoni cultural  que es podent consultar a www.salvador-dali.org